valódi blogolás helyett

legyen inkább játék. creusától kaptam, és persze már mindenkiét végigolvastam, akiét csak megtaláltam a blogok tengerében, de most jöjjenek az én (nem*)válaszaim.

1. kinek a tehetségét irigylem a legjobban.
leginkább a saját, alternatív univerzumban élő, nemlusta énemét, aki ki is bontakoztatja. amúgy meg mostanában éneklős flessem van, szóval szeretnék szép hangot. irigykedni kevésbé, mert attól, hogy nekem jó, lehet másnak is az, legfeljebb együttest alapítunk. 

2. melyik a kedvenc könyvem és miért.
mindig épp más az aktuális kedvenc, szóval utálom ezt a kérdést. mindig antiműveltnek érzem magam tőle. nagyon imádtam az anna kareninát, mert lenyűgöző az ember- és társadalomismeretanyag mögötte/benne. és most az üvegbura jutott még eszembe, nem tudom, miért, abból leginkább a hangulat maradt meg. meg verseskötetek. kiskoromban weöresnek a lila elejű, százlábús ha a világ rigó lenne kötete, na az volt A könyv.

3. ha újraélhetném életem egyetlen pillanatát, melyik lenne az.
itt szinte mindenki csal és többet sorol. nekem sok-sok jó pillanatom volt már, de ha egyet választhatnék, az a születésem lenne, arra nem emlékszem, de érdekel.

4. mi az a téma, amiről nem szeretek beszélni.
nem tudom. biztos van, de nem jut most eszembe. 

5. mi az a tulajdonság, amit leginkább kedvelek a másik nemben.
(most erről eszembe jutott, hogy a közvélemény-kutatásokban, amikor van a rubrika, hogy "nem", én mindig azt akarom beírni először, hogy "de".) ahogy nézni tudnak. a humorukat. ahogy rajongani tudnak és elköteleződni dolgokért.

6. ki az, aki a legjobban elkapta a lényegemet és mit mondott pontosan.
ezt könnyebb lenne megmondani, ha tudnám, mi a "lényegem". "a kattogás belőled jön" / "néha olyan vak tudsz lenni, j., de komolyan!" / "van, akit nehéz, de téged például könnyű szeretni" - ezeket mondták legutóbb, amik szíven ütöttek.

7. melyik a kedvenc idézetem. 
uhh. sok van, imádok idézni, szeretem mások mondatait (ahogy az fentebb is látszik). most, mikor ugyanúgy, mint mindig, legfőbb ideje, hogy. és sose felejtem, nyár van. és aujourd'hui, maman est morte. ou peut-etre hier, je ne sais pas. és beleborzongok, látván, hogy nélküled éltem. és viennent la nuit sonne l'heure les jours s'en vont je demeure. és a többi.

8. mi a legértékesebb tulajdonom.
a kocsi, gondolom.

9. hiszek-e a halál utáni életben.
é. néni szerint ferencpápa mondta, hogy "megszületünk, élünk, meghalunk, aztán meglátjuk." feltámadunk? vagy tovább élünk más testben/formában? szerintem minden mindennel és mindenkivel össze van kötve. ilyen tudattal tuti nem fogok még egyszer élni, a többit meg úgyse tudhatja senki. (vö. nemválasz) 

10. ha más hivatást kellene választanom, mi lenne az.
lennék orvos. világutazó diplomata. esetleg szintén világutazó zongorista. vagy vidámparkbeengedő bácsi.

*i. szerint (meg anno g. szerint) én nem válaszolok valójában soha a kérdésekre.