és 15... és 14... #adventmásképp

kissé elmaradtam a saját magamnak tett ígéreteimmel. bárcsak inkább azt fogadtam volna meg, hogy mindennap sokáig fenn leszek és egy tonna édességet eszem, és... ennyi! ebben a kettőben profi vagyok. 

nade most a listám úgy áll, hogy:

  • blogírás - in progress mára
  • sportolni - a mai adag 10 perc hasizom (megint...), pedig majdnem lementünk a gymbe
  • kretatívkodás - egy darab csillagot hajtogattam, fuckyeah. ellenben az gyönyörű, imádom hundertwassert, és szépséges hundertwassercsillagokat hajtogatok most már örökké (vagy amíg el nem fogynak a képek).
  • kedvesség - nos, bocsánatot kértem, miután kiakadtam egy hülyeségen. ez nem tudom, kedvességnek számít-e, de fogjuk rá. hátha ez motivál majd, hogy már eleve ki se akadjak.
  • angolszó - ezt még nem írtam, mert tegnap ugye elmaradt a blogbejegyzés, de az egyik új kihívás mindennap egy új angol szó. nem túl nagyratörő, ám annál betarthatóbb kihívásdarabka. eddigi szavak: RV (= recreational vehicule, vagyis lakókocsiiiii) és poutine (= tipikus kanadai étel, szerintem nagyon nem guszta, sült krumpli sajttal és még vmi fura öntettel. de a cinnamon rolls mindenért kárpótol).
  • versolvasás - ez is egy könnyű része a kihívásnak. mindennap egy verset felolvasok a-nak vagy ő nekem. ez a mai.

egyébként pedig egész nap esett, ezért végre elmentünk a pier 21 múzeumba (kanadai bevándorlási múzeum), ami azon a 21-es dokkon van berendezve, ahová anno kb. összesen 1.000.000 ember érkezett kanadába, menekülve a világ minden tájáról, vagy csak szimplán egy szebb/jobb/izgalmasabb élet reményében. megrázó volt, mert egyrészt ijesztő és szomorú belegondolni, hogy embereknek el kellett hagyniuk az addigi életüket, másrészt mindig hálátlannak érzem magam ilyenkor. szenvedek itt, hogy milyen egyetemet válasszak. de választhatok.

és már kétszer váltottam meg a világot részegen angolul. szóval nyelvtudásom is fejlődik. jupijé.